Close ad

ميدو: سجدة في الحرم المكي حولتني لشخص مختلف وأقلعت عن التدخين

5-6-2024 | 03:51
ميدو سجدة في الحرم المكي حولتني لشخص مختلف وأقلعت عن التدخينأحمد حسام ميدو
أحمد ناجي

تحدث أحمد حسام ميدو نجم الزمالك ومنتخب مصر الأسبق عن بعض المقتطفات فى حياته الشخصية، مؤكداً أن أداء الصلوات الخمس تجعله يشعر بالهدوء والراحة، لافتاً إلى أن شخصيته وحياته اختلفت عن السابق.

موضوعات مقترحة

أضاف ميدو خلال حواره لملعب الشمس مع مجدى عبد الغنى:"أنا بقيت بنى آدم مختلف عن السابق وبصلى وملتزم من فترة وبعتبرها بتهدينى وبستمتع بها، وسجدت فى الحرم من فترة وطلبت من ربنا إنى أقرب منه".

تابع ميدو:"شخصيتى اختلفت جداً وأرى شبابا حالياً بيخوفوا الناس من الدين ولا أعلم ليه ما يقربوش الناس من ربنا ويعلموهم إن ربنا غفور رحيم وأنا دلوقتى فى سن الأربعين عقليتى اختلفت جداً".

وأكمل ميدو:"رسالتى للشباب فى كرة القدم لازم تؤمنوا بإمكانيتكم وتفضلوا جعانين كرة عشان تستمتعوا وتقدموا أفضل ما لديكم وأنا مؤمن إن ربنا يفتح مخنا مرحلة بعد مرحلة وساعات أفكر وأنا عندى 18 سنة وكنت ملتزما الوضع كان هيختلف".

وواصل:" أنا دلوقتى بنام بدري وبمارس الرياضة، بعد الأربعين تحولت لإنسان مختلف ودا عبرة وعظة وإلا ربنا سبحانه وتعالى مكانش نزل الرسالة على سيدنا محمد صلى الله عليه وسلم فى سن الأربعين، وحالياً آكل سكريات أو نشويات ولكن أعيش على البروتين والخضار وأقلعت عن التدخين".

كلمات البحث
اقرأ أيضًا:
الأكثر قراءة