Close ad

لاعبو الأهلي : هدفنا حصد لقب دوري الأبطال لإسعاد جمهورنا ولا نخشى اللعب على ستاد رادس

15-5-2024 | 03:56
لاعبو الأهلي  هدفنا حصد لقب دوري الأبطال لإسعاد جمهورنا ولا نخشى اللعب على ستاد رادس الأهلي
أحمد عبد الحميد

أرسل لاعبو الفريق الأول للنادي الأهلي بالعديد من رسائل التحدي لفريق الترجي التونسي والطمأنينة لجمهور المارد الأحمر قبل التوجه لتونس لمواجهة الترجي في ذهاب نهائي دوري أبطال إفريقيا في المباراة التي تقام على ستاد رادس يوم السبت المقبل .

موضوعات مقترحة
وأجرت الصفحة الرسمية للأهلي العديد من الحورات مع عدد من نجوم الفريق ونرصد في السطور التالية أبرزها :

محمد الشناوي: متعودون على اللعب على ستاد رادس

"النهائي قصاد فرقة كبيرة خدت بطولات كتير قبل كده وإحنا عارفين إن المباراة هتكون صعبة، بس إحنا بنجهز للمباراة وبنحضر لها بشكل كويس ودي مش أول مرة نلعب في رادس وكل اللاعيبة عارفين قيمة وصعوبة المباراة ولينا دور كلاعييبة كبيرة اننا نحضر اللعيبة بشكل كويس للاجواء دي".

محمد مجدي أفشة: هدفي اللقب الرابع لضع اسمي في تاريخ الأهلي 

"بوعد جمهور الاهلي أننا هنعمل كل حاجة عشان ناخد البطولة وإن شاء الله ربنا يكرمنا ونحققها، وأنا واحد من الناس بتمنى أخد البطولة دي عشان يبقى معايا 4 إفريقيا في 5 سنين عشان اسمى يتحط في تاريخ النادي الأهلي"

مصطفى شوبير: الترجي اختلف عن السابق ولكن

"الترجي نادي كبير واسم كبير فالطبيعي إننا نحضر للماتش كويس ونركز أكتر،  هما اختلفوا عن السنتين اللي فاتوا كتير، إحنا آخر مرتين عملنا نتيجة إيجابية وبنتمنى نكمل على ده وفي النهاية ده ماتش كورة، الجمهور طبعا ليه عامل لكن إحنا بنلعب للأهلي ومتعودين على الضغوطات"

إمام عاشور: اللعب لأول مرة في نهائي إفريقيا حلم طال انتظاره 

"انا نفسي من زمان إني العب نهائي واحد  في إفريقيا، وهبقى أول واحد أموت نفسي في الفرقة عشان بتمنى أحقق البطولة دي، يمكن في لاعيبة في الأهلي محققة البطولة لكن بالنسبالي هتكون حاجة مختلفة عشان أول مرة ليا .

علي معلول: سنعود بنتيجة إيجابية أمام الترجي 

"الأهم في النهائيات الأداء وليس التاريخ، وكل لاعبي الأهلي لديهم من الخبرة اللي تخلينا نقدر نحضر للمباراة بشكل كويس ونحاول نرجع بنتيجة ايجابية من تونس بإذن الله .

وسام أبو علي: بطولة مهمة لي 

"البطولة مهمة جدَا بالنسبالي، وده أكبر ماتش هلعبه في حياتي وأول بطولة هلعب عليها في مسيرتي مع فريق كبير زي الأهلي واللي موجود في النهائي لخامس مرة على التوالي وأتمنى إننا نحقق اللقب .

كلمات البحث
اقرأ أيضًا:
الأكثر قراءة