Close ad

هند صبري: أحن لصور الأبيض والأسود ولدي هوس بالتفاصيل

21-3-2024 | 20:18
هند صبري أحن لصور الأبيض والأسود ولدي هوس بالتفاصيلهند صبري على إينرجي: أحن لصور الأبيض والأسود ولدي هوس بالتفاصيل
سارة نعمة الله

حلت الفنانة هند صبري ضيفة على برنامج "ألبوم صور" مع إيناس سلامة الشواف على راديو إينرجي ٩٢.١، وقالت إن في حياتها تعرضت للصدمات من عده أشخاص ولكنها تعلمت الكثير.

موضوعات مقترحة

وعن الصور مع المعجبين قالت: "بدأت أحط نفسي مكان الجمهور واحيانا بضطر اضغط على نفسي علشان صورة مثلا حد طلبها و لا ارغب في ترك انطباع دائم عني عند اي حد ويكون سيء".

وقالت هند صبري إنه خلال مشوارها الفني تعلمت الكثير، قائلة:"عندي هوس بالتفاصيل لأنها هي اللي بتفرق في أي عمل عن الآخر واتعملت إني متمسكش باللي أنا عايزاه وآخذ كل الآراء والزوايا من أجل العمل".

وعن نظرتها للحياة قالت:"مفيش زاوية واحدة للحياة، الحياة مليانة بالتفاصيل ولازم تشوف الصورة من أكثر من زاوية الحياة، ولازم يكون عندك مرونة لكل الآراء والزاويا ومن غير مرونة الدنيا بتكون صعبة".

وأكملت:"المبادئ في الحياة لا تقبل التجزؤ يعني مينفعش يكون في أكتر من زاوية للكذب والخيانة".

وبسؤالها عن صور الأبيض والأسود، قالت: "بحن للأبيض والأسود لأن فيها ذكريات وتفاصيل كتيرة"، وكشفت عن اختيارها دائما للصور الجماعية في أي عمل قائلة: "كلنا بنحب الصورة الجماعية خاصة في أي عمل علشان النجاح مش فردي".

وعن الفرق بين التصوير قديما وفي الوقت الحالي، قالت: "التصوير زمان كان لتخليد ذكري حلوة بس في الوقت الحالي التصوير بيكون فيه جزء ملهوش لازمة وبرا الكادر".

وختمت حديثها عن صور غزة، قائلة: "الصور اللي كنا بنشوفها من غزة هي صور لأول إبادة عرقية بتحصل على الهواء قدام العالم وللأسف عشرات الآلاف دفعوا الثمن بس أرواحهم خالدة".
 

كلمات البحث
اقرأ أيضًا:
الأكثر قراءة