سوشيال ميديا وفضائيات

والد معيد جامعة المنصورة المقتول يكشف تفاصيل جديدة عن الجاني

14-9-2021 | 00:11
والد معيد جامعة المنصورة المقتول يكشف تفاصيل جديدة عن الجانيأرشيفية
Advertisements
راندا رضا

كشف عاطف الشربيني، والد مهندس المنصورة القتيل، تفاصيل مقتل نجله، قائلًا:  ابني كان واخد شيكات على صديقه محمد أبوالعز بمبلغ 680 ألف جنيه، وزميله دا فلس ومعدش معاه فلوس، وابني الوحيد اللي كان واخد شيكات على الشخص دا لأنه كان واخد فلوس كتير من ناس في البلد.

وأضاف "الشربيني" في مداخلة هاتفية لبرنامج "رأي عام" والذي يقدمه الإعلامي عمرو عبد الحميد، والمُذاع على فضائية "TeN"، اليوم الإثنين: "ابني كلم صاحبه محمد وقاله عايز الفلوس وطلب منه أنه يجيله عشان ياخد فلوسه، واتقابلوا مع بعض وكاميرات المراقة ظبطت ابني مع محمد أبوالعز واقفين على كوبري الجامعة في حته ضلمة، والقاتل مسكه خدره وزقه في النيل وسابوه ومشي".

وتابع: "تاني يوم بسأل على ابني مراته قالتلي مباتش في الشقة، وأنا آخر مكالمة كلمته كان مع صاحبه عند كوبري الجامعة وقالي هجيلك بس عربية محمد صاحبي سخنت ومستنينها تبر وهنيجي وجايز أروح ميت غمر".

وأوضح: "ابني قالي هاخد الفلوس من محمد أبوالعز وامشي، والقاتل لما تسال عنه قال إنه أخد تاكسي ومشي، وبحثنا عن ابني في كل المستشفيات والمباحث بدأت تدور في كل الأماكن لحد ما توصلت إدارة مجلس حماية النيل بعد 10 أيام".

وأكد: "الكراكة طلعت ابني من تحت وادي النيل، المتهم كان عامل تخطيط أن ابني يقع في النيل والمياه تجرفه ناحية دمياط والمشكلة تبعد عنه وربنا رايد يفضحه، وفضلت الجثه في مكان وقوفهم على الكوبري"، مضيفًا باكيًا: "ابني كان نايم في قلب المشرحة كان وشه أبيض وبيضح وزي ما بيقولي انا في الجنه يا بابا والله، وبطلب من الناس تفضل معايا ويتكاتفوا معايا عشان أجيب حق عيال أحمد ابني، وبشكر كافة القيادات اللي ساهمت في معرفة تفاصيل مقتل ابني".

اقرأ أيضًا:
Advertisements
الأكثر قراءة
Advertisements
مواقيت الصلاة
اسعار العملات
درجات الحرارة