سمية الخشاب: "لم أتوقع مقلب فيفي عبده"

28-4-2020 | 02:12

سمية الخشاب

 

سارة إمبابى

عقبت الفنانة سمية الخشاب على تماسكها أثناء حلقة "خلي بالك من فيفي"، الذي تقدمه فيفي عبده، قائلة "كنت عارفة إن فيه برنامج هيتم تصويره في منزل فيفي عبده لكن فكرة المقلب كانت بعيدة عن خيالي بما يتضمنه بالفرقعات والصريخ مكنتش متوقعاه، بعض الناس لموحلي قائلين: ممكن يكون مقلب خدي بالك، لكن مكنتش متوقعة ده".


وأكملت في مداخلتها عبر تطبيق "ماسنجر" مع برنامج "القاهرة الآن" الذي تقدمه الإعلامية لميس الحديدي ، على شاشة "العربية الحدث"، قائلة "صدقت إن البنت مصابة بالصرع "، مشيرة إلى أن تماسكها يعود لطبيعة شخصيتها قائلة "دي طبيعتي في المواقف الصعبة بصمد وببقى بنت بـ100 راجل بببقى شديدة بس بعدها بتعب ومعدتي وجعتني.. أي موقف صعب بيواجهني في وقته بكون قوية مش بضرب "لخمة" بس آثاره بتطلع بعدين".

وقالت مستذكرة مواقف أصعب مرت بها لحادثة سيارة وقعت أثناء رفقتها لأسرتها ووالدتها، قالت "مرة وبعيد عن السامعين عملت حادثة والعربية اتقلبت بي ست قلبات وقمت واتصرفت وكنت متماسكة.. ودايما عقلي في راسي المواقف الصعبة".

وتابعت الخشاب "الوضع كان مرعب وماشتمتش و"التيت" الي طلعت مكنتش شتايم وحشة كان أخري بقول إيه الجنان والهبل ده؟ بس الست صعبت علي عشان كده".. وبررت تصرفها المفاجئ وقيامها بتقديم الإسعافات الأولية للفتاة المصابة بالصرع قائلة "عندي خبرة في الموضوع ده والطبيعي إن المصاب بالصرع أثناء النوبة ممكن يبلع لسانه عشان كده نزلت على الأرض واتصرفت وصدقت جداً إنها مصابة بالصرع بعد الرغاوي الي نزلت من بقها".

وأشارت إلى أن علاقتها بالفنانة فيفي عبده قديمة تعود لعدد من الأعمال المشتركة، مثل كيد النسا والحقيقة والسراب وكسروا الدنيا وقتها، وتابعت قائلة "كيميتي راكبة مع فيفي عبده وأنا شبهها كتير"، وتابعت "فيفي ورتني صور ليها وهي صغيرة شوية في السن الشبه بيننا كبير لدرجة إني فكرت أني أنا والفانز شايفين ده.. إحنا كيميتنا واحدة وبنعمل دويتو مسخرة سوا وعمرنا ما اتخانقنا".

وعن نشاطها المضطرد على تطبيق التوكتوك مؤخراً، قالت الخشاب "موجودة بقوة في فترة الحجر الصحي على تطبيق التيك توك" بتكتك تكتكه ملهاش حل"، مشيرة إلى أنها بتحاول تسلي نفسها، قائلة "أنا مش مضايقة من الحجر الصحي، لأني ست بيتوتية مشيرة أنها الفترة الماضية اكشتفت أهمية السوشيال ميديا بالنسبة لها ولأي إنسان، حيث إنه في بعض الأحيان يقاس نجومية الفنان بحجم الفانز على السوشيال ميديا"، وتابعت "بحب جمهوري على السوشيال ميديا وبهتم برأيهم".

وقالت حول تجربة التيك توك، "التيك توك كنت فاكراه تطبيق عادي لكن اكتشفت أنه تطبيق مهم ومعقد ومش سهل ومش تافه زي ما بعض الناس بتقول إنه تافه وبتاع هلس ورقص لكن تطبيق فيه إبداع ورياضة وكل حاجة"، وقالت "لقيت نفسي في التيك توك وكفاية المقطع اللي نزلته وأنا بقلد شيرهان في فوازير رمضان قلب الدنيا حتي شريهان عملتلي منشن وكتبت تغريدة على تويتر وعجبها جداً".

وأوضحت، "أن تطبيق "التيك توك" لا يقدم مالا ولا أرباحاً كما يروج البعض، لكنه مفيد فقط في زيادة أعداد المتابعين، ونجحت أن يبقى لي جمهور عليه ومعايا 770 ألف متابع في شهرين فقط، وعندي كميات لايكات رهيبة، الحمد لله والبرنامج ده عوضني عن عدم وجودي في موسم رمضان".

شارك برأيك

توقع من سيتوج بكأس الأميرة الإفريقية ؟

الأكثر قراءة

مادة إعلانية

[x]