أسما شريف منير تعتذر عن الإساءة للشيخ الشعراوي.. وتغلق حسابها

1-11-2019 | 18:24

أسما شريف منير والشيخ محمد متولي الشعراوي

 

سارة إمبابي

أعتذرت الإعلامية أسما شريف منير، ابنة الفنان شريف منير، عن الانتقاد والهجوم التي وجهته للشيخ محمد متولي الشعراوي، موضحة أنها لم تقصد الإساءة أو الأهانة لشخصه.


‎وقالت أسماء، عبر حسبها على موقع «فيسبوك»، «حصل بينى وبين شخص حوار أسأت فيه التعبير عن اللي عايزه أقوله وحساه، أتفهم فهم كلامى علي إنى أنتقد فضيلة الشيخ متولي الشعراوى، أنا بتكلم من غير ما بحسب كلامي، وأنا مقصدش بأي حال من الأحوال إني أغلط أو يوصل كلامي بشكل غلط كده.. أنا مش بقيم فضيلة الإمام».

وأضافت «أنا عموما عمري ما أحب أغلط في حد، وأنا باعتذر جدا جدا عشان لم أستطع أن أحسن التعبير واختيار الكلمات الصحيحة، وده يمكن عشان لسه بتعلم، وده عن عدم إدراك أنا لسه بتكلم على طبيعتي زي أول يوم قررت إني أظهر على السوشيال ميديا.. بس دلوقتي لازم آخد بالي من كل كلمه بقولها عشان كل حاجه بتتحسب عاليا وده جديد عليا».

واستكملت: «كل مافي الموضوع إني كنت بدور عن مرجع دينى ودروس دينية عشان أفهم بشكل مبسط، وعشان أفهمه كنت محتاجة حاجة تناسب استيعابي، والشيخ الشعراوى أعمق من قدراتى لأني في حاجات فعلاً مفهمتهاش، وأنا مبتدئة بحاول أتعلم وأقرب أكتر من ربنا، وعموما أنا بعتذر فعلا عن ذلت لساني وكلمتى، وحقيقي إنى أكن للشيخ الشعراوى كل احترام وتقدير.. رحمه الله وجزاه كل خير».

يذكر أنه قد تعرضت الفنانة الشابة، أسما شريف منير، لهجوم كبير من نشطاء مواقع التواصل الاجتماعي، بعد ردها على اقتراح أحد متابعيها بمتابعة إمام الدعاة الشيخ محمد متولي الشعراوي.

حيث انتقدت اسما فيديوهات الشيخ محمد متولي الشعراوي.

وقررت أسما، غلق حسابها على موقع «فيس بوك»، وذلك عقب رفض الجمهور هجومها على إمام الدعاة الشيخ الشعراوي.

الأكثر قراءة

مادة إعلانية

[x]